ZIJ
ZIJN
GIL
BERT

WIJ
ZIJN
GIL
BERT

ZIJ
ZIJN
GIL
BERT

WIJ
ZIJN
GIL
BERT

ZIJ
ZIJN
GIL
BERT

WIJ
ZIJN
GIL
BERT

Gilbertjaar 2019 Nieuws

#ditisveenendaal

door Gilbert | sep 20, 2019

Onlangs is het beeldmerk #ditisveenendaal onthuld. Met medewerking van onder meer de stichting Gilbert van Schoonbeke Veenendaal en op initiatief van Bedrijvenkring Ondernemend Veenendaal (BOV), Winkelstad Veenendaal en de gemeente Veenendaal kan voortaan iedereen laten zien wat Veenendaal allemaal te bieden heeft. “Want we mogen best wat trotser zijn op Veenendaal,” vindt burgemeester Kats.

Merkwaarden
“Niet altijd hebben mensen buiten Veenendaal het juiste beeld van onze mooie plaats. Met het beeldmerk en de #hashtag #DitisVeenendaal brengen we gezamenlijk de drie merkwaarden van Veenendaal naar buiten: comfortabel, ondernemend en verbindend. Comfortabel omdat het hier goed wonen is met goede voorzieningen, ondernemend vanwege het dynamische bedrijfsleven en verbindend omdat we goed zijn in samenwerken, maar bijvoorbeeld ook een bloeiend verenigingsleven hebben. Mooie eigenschappen, die het verdienen om naar buiten te brengen,” aldus de burgemeester.

Verbinden
Het verbinden is de initiatiefnemers al snel gelukt, want inmiddels hebben ook de sport-, cultuur- en woonsector zich aangesloten. Ook zij gaan #Ditisveenendaal en het bijbehorende beeldmerk gebruiken. “Mensen plaatsen vaak al positieve berichten op social media over de gezellige binnenstad, een geweldig sport- of muziekevenement of lekker chillen op het Stadsstrand bijvoorbeeld. Als ze daar voortaan #ditisveenendaal bij zetten, dan kunnen we alles wat Veenendaal zo mooi maakt, bij elkaar laten komen”, geeft Kees Buur, voorzitter van Winkelstad Veenendaal aan. Voorzitter van de Bedrijvenkring Ondernemend Veenendaal Gerrit Valkenburg vult aan: “Binnenkort komt er ook een website waar we aansprekende beelden op plaatsen. Samen maken we Veenendaal tot wat het is: een geweldige plaats om te wonen, werken en te leven! Laten we dat wat vaker zichtbaar maken en delen op een manier die ook erg goed bij ons past: via #ditisveenendaal.”

Eigenschappen van Gilbert
“Het Veenendaal-DNA lijkt sterk op dat van Gilbert van Schoonbeke” volgens Gilbertjaar coördinator Roeland Tameling. “Samen sterk, buiten kaders, eigenwijs en ondernemend. Daaraan herkende je Gilbert. Mooi dat dit ook weer terugkomt in het merkverhaal van Veenendaal.” Vanaf nu zullen de uitingen van de stichting Gilbert van Schoonbeke Veenendaal ook regelmatig worden voorzien van #ditisveenendaal. Onder meer op Facebook, Twitter en Instagram.

Foto: Fotostudio 7