ZIJ
ZIJN
GIL
BERT

WIJ
ZIJN
GIL
BERT

ZIJ
ZIJN
GIL
BERT

WIJ
ZIJN
GIL
BERT

ZIJ
ZIJN
GIL
BERT

WIJ
ZIJN
GIL
BERT

Gilbertjaar 2019 Nieuws

Meer dan 1.000 inzendingen voor actie Help de Helpers

door Gilbert | mrt 08, 2019

Goede doelen in Veenendaal en in de rest van Nederland maken kans op ondersteuning ter waarde van € 55.000,- door One4marketing uit Veenendaal. Hoe meer overeenkomsten ze met Gilbert van Schoonbeke hebben, hoe groter de kans dat ze winnen. Inmiddels zijn er al meer dan 1.000 inzendingen binnengestroomd bij de organisatie voor ruim 200 goede doelen. Gratis nomineren kan nog tot 31 maart via www.helpdehelpers.nl en www.gilbertjaar2019.nl.

Net als Gilbert
Roeland Tameling is coördinator van het Gilbertjaar: “in ieder van ons schuilt een Gilbert. Een trotse Gilbert die durft te prikkelen en mensen met elkaar verbindt. De 500e geboortedag van Gilbert van Schoonbeke is in ieder geval een mooie aanleiding om 2019 uit te roepen tot een jaar waarin we de trots op Veenendaal mogen vieren. Deze actie geeft daar een prachtige invulling aan”. Goede doelen scoren bij de beoordeling dan ook extra punten als ze aansluiten bij de criteria Samen Sterk, Buiten Kaders, Eigenwijs en/of Ondernemen.

Help de helpers
Online marketingbureau One4marketing heeft in samenwerking met de stichting Gilbert van Schoonbeke Veenendaal de campagne opgezet om goede doelen te helpen bij hun activiteiten. Driek Geurtsen vertelt: “uiteindelijk wordt er één goed doel gekozen dat een jaar lang hulp krijgt met een online marketing campagne om nieuwe leden, deelnemers of donateurs te werven.” De keus wordt gemaakt door een jury bestaande uit Bort Koelewijn (burgemeester Gemeente Kampen), Angelique Ottens (eigenaar bureau Sharity uit Veenendaal) en Mark Appel (wereldwijd directeur Marketing bij Exact online). De selectiecriteria staan op www.helpdehelpers.nl en iedereen mag tot 31 maart goede doelen nomineren.

Altijd prijs
Op donderdagavond 16 mei wordt tijdens het maandelijkse Gilbert Café bekend gemaakt, wie de winnaar van de hoofdprijs ter waarde van € 55.000,- is. Maar ieder goede doel dat wordt aangemeld, profiteert van de kennis en ervaring van het online marketingbureau uit Veenendaal, want gedurende de campagneperiode krijgt iedereen stap voor stap tips om zelf een online marketing campagne op te zetten. “Zo beperkt de actie zich niet tot het Gilbertjaar 2019, maar heeft het een langdurig positief effect op de samenleving”, aldus Geurtsen.